Geplaatst

Oud en Nieuw


Waar gaan we in Tilburg in het nieuwe jaar naar toe? Een oud logo is afgeschaft. En vele malen meer is er inmiddels al geïnvesteerd in een geheel nieuw logo.
Staat dat ook voor een heel andere koers? Waarvoor kiezen we in het nieuwe jaar?

Variatie of monotonie?
Natuurlijke rondingen of rechte lijnen?
Leven stimuleren of blokkeren?
Biodiversiteit of betonmassa?
Bomen of balken?
Parken of kantoren?
CO2 omzetten in zuurstof of zuurstof in CO2?
Leven of dood?
Rechter hersenhelft of linker hersenhelft?
Creativiteit of steriele rechtlijnigheid?
Liefde of agressie?
Zingen of schreeuwen?
Bloemrijke taal of one-liners?
Een heel alfabet of enkel nog één letter?
Cultuur of commercie?
Idealisme of materialisme?
Veelzijdige informatie of eenzijdig reclamegedram?
De hele stad of alleen de commercie?
TILburg of TILburg?
Eeuwenoude wortels of Totale vervreemding?
Groen of Tgels?
Een teken van hoop of het logo van T-binnenstad?

Sterkte en succes met alle goede voornemens.

Voor overzicht per onderwerp van eerdere en latere stukjes zie weblogoverzicht

Reacties

35 reacties op “Oud en Nieuw”

  1. Hein van der Schoot avatar
    Hein van der Schoot

    Dag Henk

    Het was mijn bedoeling om deze reactie te plaatsen bij '100.000 hits voor Henk Kuiper'. Bij die ingezonden brief stond namelijk een mooie foto van de Tilburgse Lindeboomcake. Omdat de rubriek 'ingezonden brieven' van deze site verdwenen lijkt te zijn, plaats ik mijn reactie maar hier. Jammer overigens dat 'onze' bakker eerder gemaakte afspraken niet is nagekomen en nu notabene overloopt naar een club, die Tilburg een T-identiteit wil aanmeten.

    groeten, Hein

    LINDEBOOMCAKE KRIJGT CONCURRENTIE VAN TOEPERTOETJE

    VVV-directeur Lathouwers zal wel in z'n nopjes zijn met het nieuwste T-product: een taartje met daarop 'de grote T', dat aan de man zal worden gebracht onder de carnavaleske naam 'Toepertoetje'. Mogelijk wordt het Toepertoetje zelfs opgenomen in het assortiment van zijn typische VVV-T winkel aan de Spoorlaan.
    Natuurlijk is ook het Brabants Dagblad enthousiast over de nieuwe T-loot. Deze krant en het bedrijfsleven zijn immers twee handen op een buik. Gisteren schreef journalist Spapens, d

  2. hein van der schoot avatar
    hein van der schoot

    BELANGEN EN WAARDEN

    In tijden van chaos en crisis kunnen verhalen die teruggrijpen op tradities geruststellen, steun bieden en inspireren. Zeker geldt dit ook voor de vele liedjes, verhalen en wetenswaardigheden die te maken hebben met de Lindeboom van Tilburg. Dit cultuurgoed zou heel goed, zoals dat hier altijd al het geval was, een bindende factor kunnen zijn in de Tilburgse samenleving. Helaas, sinds de kap in 1994 heeft een 'culturele elite' hier alles in het werk gesteld om definitief af te rekenen met die boom en met waar die boom voor staat. Kritische Tilburgers die de ware toedracht rond de kap van de Vrijheidsboom aan de orde stelden werden bovendien op een laffe manier belachelijk gemaakt, ge

  3. hein van der schoot avatar
    hein van der schoot

    GORGELEN MET STADSNIEUWS

    Op deze weblog is beschreven hoe de afgelopen twee weken BD journalisten stiekem reclame maakten voor het alcoholische brouwsel van de firma Schrobbel

  4. henk avatar
    henk

    Het is inderdaad wel weer heel frappant. Tilburg zegt op de Heuvel zijn wortels weer in ere te willen herstellen, maar zelfs in een advertentie wordt nu nog weer de Lindeboom (tilia) ontkend en omlaag gehaald, de moderne visie van 'Moderne Industriestad' gepropageerd over de herkomst van de naam Tilburg.
    Je moet je wortels koesteren, zo stond er in de eerste advertentie. En tegelijk las je daar dan: "Tilburg is onze stad, de stad waar Schrobbel

  5. hein van der schoot avatar
    hein van der schoot

    WORST-ADVERTENTIES

    In het Brabants Dagblad van gisteren staat weer een paginagrote advertentie van het comit

  6. varkenshand avatar
    varkenshand

    WORST

    Over worst gesproken. Een jaar of twee geleden heb ik me op de winterefteling verbaasd over het voedselaanbod. Er was uitsluitend rookworst te krijgen, afgewisseld met frites. Niet helemaal verantwoord eten als je bedenkt dat de Efteling veel kinderen trekt.

  7. hein van der schoot avatar
    hein van der schoot

    RECLAMEVRIJ FEESTEN

    'Voorkom sponsoring van de Elfstedentocht' is de titel van een interessant opiniestuk In het NRC Handelsblad van zes januari. In dat artikel beschrijven Jort Kelder en Harry Veenendaal hoe worstfabrikant Unox zich de traditionele nieuwjaarsduik bij Scheveningen heeft toege

  8. Henk avatar
    Henk

    Ik kwam in het BD pas een advertentiepagina tegen van 'Tilburg 2009'. Daarin werd speciaal 'redactieruimte' ingeruimd voor een artikel over Schrobbel

  9. hein van der schoot avatar
    hein van der schoot

    EEN NIEUW SYMBOOL
    alle kruiken verzamelen

    Het is bekend en op deze weblog ook aangetoond dat het Brabants Dagblad jaren geleden al dubieuze reclame afspraken heeft gemaakt met de fabrikant van het destilaat Schrobbel

  10. Hein van der Schoot avatar
    Hein van der Schoot

    GEKLEURDE BERICHTGEVING

    Het Brabants Dagblad kleurde deze week roze. Dat zit zo: de kermis en vooral Roze Maandag is big business. Achter de roze bril lonkt vijftig miljoen! Vandaar dat de krant bol stond met in een roze nieuwsjasje gestoken reclame. Zo ongeveer alle kroegen en kermisattracties passeerden de afgelopen dagen de revue en tussendoor werd onder meer ook nog bericht over tienduizend roze brillen van drukkerij Gianotten, roze vibrators van erotiekshop Christine le duc en het juist schoeisel om te ‘cruisen’: Floris van Bommelschoenen. ‘Ha haa! Die heb ik er mooi tussendoor geschoven. RECLAME!!

    Opmerkelijk was deze week ook de aandacht in het Brabants Dagblad voor het Brabants Dagblad. Wat is er nu eigenlijk precies aan de hand? Een Tilburgse oud-wethouder die wel van een lolletje houdt legt het in het BD uit. Roze Maandag heeft een nieuwe impuls nodig en daarom is aan het bedrijfsleven gevraagd om zich wat meer te laten zien: ‘We moeten namelijk net als de Efteling verder kijken dan het sprookjesbos’…

    O ja, dan was er gisteren ook nog nieuws uit Kaatsheuvel: ‘Recreatiepark de Efteling is een eigen radiostation begonnen dat nieuws, verkeersinformatie, hits en typische Eftelingzaken gaat brengen, zoals reportages uit het park en interviews met de sprookjesbosbewoners’…

  11. Hein van der Schoot avatar
    Hein van der Schoot

    GEKLEURDE BERICHTGEVING

    Het Brabants Dagblad kleurde deze week roze. Dat zit zo: de kermis en vooral Roze Maandag is big business. Achter de roze bril lonkt vijftig miljoen! Vandaar dat de krant bol stond met in een roze nieuwsjasje gestoken reclame. Zo ongeveer alle kroegen en kermisattracties passeerden de afgelopen dagen de revue en tussendoor werd onder meer ook nog bericht over tienduizend roze brillen van drukkerij Gianotten, roze vibrators van erotiekshop Christine le duc en het juist schoeisel om te 'cruisen': Floris van Bommelschoenen. 'Ha haa! Die heb ik er mooi tussendoor geschoven. RECLAME!!

    Opmerkelijk was deze week ook de aandacht in het Brabants Dagblad voor het Brabants Dagblad. Wat is er nu eigenlijk precies aan de hand? Een Tilburgse oud-wethouder die wel van een lolletje houdt legt het in het BD uit. Roze Maandag heeft een nieuwe impuls nodig en daarom is aan het bedrijfsleven gevraagd om zich wat meer te laten zien: 'We moeten namelijk net als de Efteling verder kijken dan het sprookjesbos'…

    O ja, dan was er gisteren ook nog nieuws uit Kaatsheuvel: 'Recreatiepark de Efteling is een eigen radiostation begonnen dat nieuws, verkeersinformatie, hits en typische Eftelingzaken gaat brengen, zoals reportages uit het park en interviews met de sprookjesbosbewoners'…

  12. Hein van der Schoot avatar
    Hein van der Schoot

    MALL

    Gisteravond besteedde het actualiteitenprogramma 1 vandaag aandacht aan de geplande Tilburgse shoppingmall. Een PR juffrouw vertelt in de uitzending enthousiast over een openluchttheater en over winkels in twee lagen waar onbeperkt kan worden gefunshopt. 'En het leuke is: de mall is een groene heuvel waar fietsroutes overheen lopen'…
    Vreeman mocht ook z'n zegje doen: 'Er is altijd vernieuwing geweest, eerst had je marskramers, toen supermarkten, de mall is de volgende stap, laat 'm maar komen'.

    1 vandaag besteedt vervolgens aandacht aan de onrust die is ontstaan bij winkeliers in de hele regio. Maar helaas gaat

  13. Hein van der Schoot avatar
    Hein van der Schoot

    EEN LUCRATIEVE GROET VAN HET BEDRIJFSLEVEN

    Onder deze kop plaatste het Brabants Dagblad gisteren op de voorpagina van Tilburg plus een foto van een reclamebord van een bouwbedrijf. De krant schrijft erbij dat het een nieuwe trend is dat het bedrijfsleven ons via banners en doeken een prettige vakantie toewenst… en via de berichtgeving in het BD.
    Reclameboodschappen verpakt als 'nieuws' zijn we al lang gewend van die krant, maar de laatste tijd worden de grenzen van het betamelijke wel zeer ruimschoots overschreden. Op de voorpagina van het stadskatern van vier juli staat bijvoorbeeld een foto van een modellenwedstrijd van reclamebureau Typisch Tilburg. Ruim een week later een foto van een Tilburgse visboer die geen haring lust. Dan volgt twee keer een foto van het hier eerder beschreven T reclamebord bij een bouwterrein. Helemaal bont maakte het BD het op acht juli toen recreatiepark de Efteling weer eens onder de aandacht wordt gebracht. Dit keer met een grote, in sc

  14. ruevert avatar
    ruevert

    @Hein,
    ik trek bij deze mijn vorige bijdrage aan jou in. Inhoudelijk staat het als een (draaiend) huis, maar je bent met een olifantengeweer gevuld met hagel op een mug aan het schieten. Elke keer een ander onderwerp en dan raak je niemand. Al die betogen hebben totaal geen impact omdat het niet consequent is en je van het een naar het andere onderwerp fladdert. Dat is toch jammer van de moeite die je getroost om jouw gedachten voor het voetlicht te brengen.

  15. Hein van der Schoot avatar
    Hein van der Schoot

    BEELDVORMING (3)
    natuurcompensatie

    In het Brabants Dagblad van gisteren wordt gemeld dat vliegveld Gilze Rijen, waar de afgelopen maanden tienduizend ton aan asfalt werd uitgesmeerd, natuur gaat ontwikkelen. 'Vliegbasis legt bos, heide en grasland aan', kopt de krant. We lezen dat defensie de uitbreiding van het vliegveld zal compenseren door de omvorming van eenentwintig hectaren landbouwgrond tot natuur…

    Met het bosje in Tilburg Noord, een voormalige zandverstuiving waar nu een shoppingmall is gepland, is iets soortgelijks aan de hand. Bestaande natuur op tien voormalige militaire opslagterreinen elders in de provincie heeft een beschermde status gekregen. Asfalt en bebouwing zal uit die terreinen worden verwijderd. Om deze sanering te bekostigen en 'de natuurontwikkeling te compenseren', verkoopt de provincie het zogeheten mob complex in Tilburg Noord als bouwgrond. Als de plannen doorgaan zal via de zogeheten 'ruimte voor ruimteregeling' de natuur daar binnenkort worden opgeofferd voor een honderdduizend vierkante meter groot consumptiepaleis…

    Een wel heel merkwaardige 'uitruil' vond ongeveer een jaar geleden plaats toen bestaande natuur bij de Leemputten in Udenhout de status 'natuurgebied' kreeg en, daaraan gekoppeld, een groot bosgebied in Tilburg Noord werd prijsgegeven voor stadsuitbreiding. Het bos is intussen tegen de vlakte gegaan voor weer een industrieterrein. Deze zogenaamde 'natuurcompensatie' werd door het gemeentebestuur van Tilburg zelfs misbruikt voor groene PR praatjes: 'We hebben er weer een natuurgebied bij', terwijl in werkelijkheid dus een bos werd gekapt!

    Met al die 'natuurcompensatie' in Tilburg en omgeving zou je bijna gaan denken dat er hier steeds meer natuur bijkomt. In de praktijk betekent natuurcompensatie dat natuur verloren gaat voor asfalt en beton.

  16. ruevert avatar
    ruevert

    @Hein,
    Het niveau van jouw betogen zijn te hoog voor een simpele politicus. Alleen het idee het lezen, te doorgronden en daar zelf conclusies uit trekken is echt te veel gevraagd. Een politicus denkt niet, hij of zij reageert op een directe aanval op haar/zijn partij of beleid waar zij verantwoordelijk voor zijn. Dat moet je toch nu ook wel duidelijk zijn in deze polemiek Als er wel nagedacht werd en zij ook nog de vrijheid zouden krijgen om af te wijken van het vooringenomen standpunt van hun partij en de daar bijbehorende coalitiedwang, zouden er hier in dit dorp een heel hoop dingen anders gelopen zijn.
    O ja over het verhaal Piushaven, ik heb ook gegoogeld en heb een leuk adres gevonden. piushaven.com, daar zie toch een heel ander beeld wat de Piushaven zou kunnen worden.

  17. Hein van der Schoot avatar
    Hein van der Schoot

    THE CITY OF TILBURG
    a city that moves

    In de 'special edition' van het promotieblad van de gemeente, Tilburg Magazine, is niet alleen aandacht voor een ronddraaiend kunsthuis en 'de skyline van Vreeman', maar staat ook een artikel over vliegveld Gilze Rijen. We lezen dat de vliegbasis sinds kort de grootste helicopterhaven van Europa is. Bovendien zijn start- en landingsbanen geschikt gemaakt voor zwaar militair vliegverkeer. Verder komen we aan de weet dat 'the city of Tilburg' nu samen met de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij op de grens bij Gilze een nieuw bedrijventerrein gaat vestigen voor de vliegtuig- en wapenindustrie. De bedoeling is dat dit industrieterrein onder meer een rol gaat spelen bij de productie van de Joint Strike Fighter, een nieuw gevechtsvliegtuig.
    Over de herrie en luchtverontreiniging die het toenemende vliegverkeer hier in de regio zal veroorzaken en over de gevolgen voor de samenleving van de miljarden verslindende wapenwedloop, d

  18. Hein van der Schoot avatar
    Hein van der Schoot

    EEN NIEUW VISITEKAARTJE

    In plaats van een boom is nu een ronddraaiend huis het visitekaartje van Tilburg. Dat is maar voor tijdelijk, want straks zal -als we Tilburg Magazine mogen geloven- de Spoorzone die functie vervullen. In de laatste, engelstalige 'special edition' staat een interview met 'mayor Vreeman' die graag het nu al dichtslibbende Tilburg verder inbreidt met beton. Grootschalige nieuwbouw in de Spoorzone zal volgens Vreeman aan Tilburg eindelijk het prestige geven waarnaar al zo lang is gezocht… Hier volgen een paar citaten uit het interview die een indruk geven van wat ons mogelijk te wachten staat.
    'Burgemeester Vreeman neemt ons mee op een virtuele tour door de Spoorzone. Trots wijst hij op de skyline die wordt gevormd door kantoren en schoolgebouwen(…)Kantoren, huizen, creatieve bedrijven, scholing, winkels en vermaak, dit alles zal straks te vinden zijn in de Spoorzone(…)Er is zelfs een oppervlakte van 500.000 vierkante meter beschikbaar voor commerci

  19. Hein van der Schoot avatar
    Hein van der Schoot

    WELKOM IN DE T STAD

    T tilburg
    stad

    De gemeente Tilburg heeft sinds vorige week een nieuwe site op internet. Deze site, http://www.tilburg.nl, is op zo'n manier vormgegeven dat het woord 'T stad' verder zal inburgeren

  20. Hein van der Schoot avatar
    Hein van der Schoot

    BEELDVORMING (2)
    T reclame in het kwadraat

    Gisteren liet het Brabants Dagblad n

  21. Hein van der Schoot avatar
    Hein van der Schoot

    T CITYMARKETING

    In Tilburg zijn op een eigenaardige manier de bakens verzet. De Levensboom werd gekapt en nu is dan een ronddraaiend huis het visitekaartje van de stad. Niet de mens en de natuur staan nog centraal, maar materie, kunst en commercie. De manier waarop in Tilburg van bovenaf een anti natuuraanpak wordt gepromoot en aan T citymarketing wordt gedaan gaat ver.

    In het aprilnummer van Tilburg Magazine zegt bijvoorbeeld de bedenker van het ronddraaiende huis, K

  22. ruevert avatar
    ruevert

    @ Hein,
    ik heb het niet over de bebouwing in de Piushaven, alhoewel je daar ook je vragtekens bij kunt zetten. Ik heb het over de T die Tilburg wil uitdragen. Als je dan bij het eerste majeure project ervan afwijkt, geeft dit niet echt een beeld van consequent handelen binnen de gemeente/politiek

  23. Hein van der Schoot avatar
    Hein van der Schoot

    @ruevert

    Tilburg een dorp? Dat zie ik anders: Tilburg is in grootte de zesde stad van het land. Wel heeft de stad, die is ontstaan uit verscheidene agrarische nederzettingen, nog steeds een wat dorps karakter, wat in mijn ogen juist de charme is van Tilburg. Je zegt over de ontwikkelingen in de Piushaven, dat daar wordt 'afgeweken van het beeld dat T. wil uitdragen', maar de geplande hoogbouw daar en een nieuwe, grote brug over de haven is juist helemaal in overeenstemming met de rechte en strakke vormgeving van de T, die hier in de mode is. Als je 'Piushaven' googled kom je ook meteen op een site waarop de T is te zien. Heel jammer is dat de geplande grootschalige ontwikkelingen daar ten koste zullen gaan van de leefomgeving en het open karakter van het havengebied zullen aantasten.

  24. ruevert avatar
    ruevert

    @hein,
    ik ben het helemaal mee eens als je voor voor een "drager" voor het dorp kiest, je dit consequent moet uitdragen. Of je nou voor of tegen dit uithangbord bent. Maar bij de eerste echt grote ontwikkeling binnen de stad, de Piushaven, wordt alweer afgeweken van het beeld dat T. wil uitdragen. Binnen de gemeente, ambtenaren en politiek zou je toch verwachten, dat iemand het gezonde verstand heeft om te zeggen, nee we hebben gekozen voor de T. en jullie voegen je maar. Helaas een nietszeggend logo en uitstraling is het beeld. Oh wat zoet al die kleurtjes. Maar een bureau van buiten het dorp is daar jaren lang zoet mee en lacht zich te barsten.Daarom is T. nog echte T. en blijft het een dorp. We krijgen wat we verdienen.

  25. Hein van der Schoot avatar
    Hein van der Schoot

    BEELDVORMING

    Het is opvallend hoe vaak in de Tilburgse pers, met name in het Brabants Dagblad, foto’s staan met daarop de T. Toen onlangs een deel van de cityring klaar was drukte het BD een stadsplattegrond af met in het midden… een rood T logo. Veel aandacht was er ook in die krant voor de T paraplu, een marketingproduct van de plaatselijke VVV. Begin dit jaar gaf projectontwikkelaar Roud een persconferentie over de winkelvertierpuist in Tilburg Noord bij een reclamebord met een T en gisteren nog, op de voorpagina van het BD, was schaatster Irene W

  26. Aldert avatar
    Aldert

    Ok

  27. Hein van der Schoot avatar
    Hein van der Schoot

    @Aldert

    De T parade is nieuws en dat een krant daarover schrijft is logisch. Maar de manier waarop het BD de T voor het voetlicht heeft gebracht is van een andere orde. Het duidelijkst wordt de aanpak van het BD in het artikel over Tilburgse legenden, waarin w

  28. Aldert avatar
    Aldert

    De T-Parade is gewoon nieuws, Hein, dus de Koerier brengt dat. Maar daarmee maakt de redactie nog geen promotie voor de T.

  29. Hein van der Schoot avatar
    Hein van der Schoot

    COMMERCIE ZEGEVIERT

    Wat wel slim is: het Tilburgse T syndicaat

  30. Hein van der Schoot avatar
    Hein van der Schoot

    Het T taartje komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen. 'Het is de T van Trots en Toekomst van de schonste stad', schreef journalist Spapens al anderhalf jaar geleden in het Brabants Dagblad in een artikel over Tilburgse legenden. In dit artikel verzuimde hij om het verhaal te vertellen van de boom die vijf eeuwen het hart van de stad vormde en in 1994 op spectaculaire wijze de kettingzagen overleefde. In plaats van eindelijk eens aandacht te geven aan de Levensboom van Tilburg en de doorgroei daarvan, zaagde Spapens in het artikel door over koning Willem II en de kruikenzeiker.

    Dit soort eenzijdige informatieverstrekking is in Tilburg schering en inslag. Is het een taak van een krant om zich op zo'n manier met stadsontwikkeling en 'stadspromotie' te bemoeien? En is het niet opmerkelijk dat uitgerekend journalist Spapens nu de viering van Tilburg 200 jaar stad voorbereidt en in dat kader ook nog een Tilburgse encyclopedie samenstelt?
    Wat zal er straks te zien zijn op de omslag van die encyclopedie?

  31. Hein van der Schoot avatar
    Hein van der Schoot

    @arjen

    ‘Met meeliften op het succes van de T’ bedoel ik dat reclamemakers handig gebruik maken van de mogelijkheden die ‘zomaar een letter’ als marketingmiddel biedt. Modewoorden, woordspelingen en gemeenplaatsen zonder historisch besef vinden gemakkelijk ingang. Tilburg ‘verteet’ erdoor, schreef een columnist al eens. Kortom, het reclameverzinsel T is vooral veel Lariekoek, gebakken lucht.

    Met commercie is niks mis, maar wel als het de boventoon gaat voeren: een stad is meer dan economie, de burger meer dan consument. Bij voorlichting en zeker bij gemeentelijke voorlichting zou je mogen verwachten dat die reclamevrij is. In Tilburg is dat niet het geval. Gemeentelijke (T)voorlichting, de nieuwsvoorziening en reclame zijn hier wel op een heel innige manier met elkaar verweven. Met de merkwaardige T campagne is nog iets anders aan de hand. Het is niet alleen een zee van betekenisloosheid, er schuilt een addertje onder het gras! Het lijkt wel of met ‘de grote T’ het pad wordt ge

  32. arjen avatar
    arjen

    @Hein: "Intussen liften allerlei bedrijven mee op het

  33. Hein van der Schoot avatar
    Hein van der Schoot

    Er wordt wel eens gezegd dat

  34. Hein van der Schoot avatar
    Hein van der Schoot

    Beste Sjaak, dat een club het reclamebedenksel T nu laat 'inburgeren' in de vorm van een vierkant taartje met twee T's erop, is een truc om het beeldmerk, dat juist het eigene van Tilburg ontkent, verder tussen de oren van de burger te brengen. Zo raken we in het Tilburg 'van de grote T' gewend aan strakheid, steriliteit en grootschalige ontwikkelingen. Nog even en Tilburg heet niet meer Tilburg, maar 'T stad'.
    Opvallend is dat het T taartje in het Brabants Dagblad

  35. Sjaak Bosch avatar
    Sjaak Bosch

    Erg jammer! deze nogal zure reactie en zakelijk ook onder de gordel. Het zou veel charmanter zijn nogmaals persoonlijk contact te zoeken. Tijdens een eerder telefoongesprek heb ik aangegeven 'de balans'op te maken omtrent afrekening en verrekening. Het gaat mij te ver hier te boekhouden met elkaar, maar ik hoop dat u begrijpt dat de uitslag zich laat raden.
    Als ik even over m'n boosheid heen ben van de schrale woorden die over mij/ons geuit zijn, zal ik de minste zijn en even contact op nemen met de stichting stadsbomen.
    evengoed een hartelijk groet,
    Sjaak Bosch