Omdat de computer van Henk Kuiper is gecrashed, reageer ik hierzelf. Henk plaatste een reactie op mijn vorige column en mijn suggesties inzake de lindes bij het Willem II-stadion. Het oorspronkelijke logo van Willem II beeldt een lindeboom uit en de vorst Willem II. Gek genoeg vermeldt de club dat niet op haar eigen website. Dit logo en dit historisch feit wordt door Willem II ‘ doodleuk’ verzwegen. Zou er dan toch een campagne zijn om de historie van Tilburg onder de mat te vegen? Eigenlijk een taak van de gemeentepolitiek om Willem II toch eens te wijzen op haar maatschappelijke verantwoordelijkheid!! De website van Willem II moet aangepast worden!!
Voordat bedrijfssp?onsoring zijn intrede deed was de Tilburgse Lindeboom het logo van voetbalclu?b Willem II.
Oranjeboom en Oranjevors?t zijn in het logo zelfs één geheel.
Reacties
24 reacties op “Willem II doet aan geschiedvervalsing”
Schande. Schánde!
Ja Hans, waarom zou Willem II dat niet eventjes kunnen aanpassen? Niet trots genoeg op Tilburg?
Hè ja, laten we elkaar de maat gaan zitten nemen over of we allemaal wel 'trots genoeg' zijn op Tilburg.
Of op de KAART ZETTEN. Is de VVD ook altijd sterk in. Dat jargon.
Voordat bedrijfssp?osoring zijn intrede deed was de Tilburgse Lindeboom het logo van voetbalclu?b Willem II.
Ook jij valt in herhaling Arjen, zou dat dan toch aan die Lindeboom liggen.
Mooi dat jij dat oude logo wel boven water kreeg, ik kon het niet vinden in de gauwigheid.
Tilburg op de kaart zetten, denk ut ff nie. Gewoon Willem II vriendelijk verzoeken om ook van dit logo melding te maken, wellicht wisten ze het niet en zijn ze er zelfs blij mee.
'Op de kaart zetten' is een uitdrukking die ik voor het eerst hoorde toen Den Bosch de start van een Tour de France-etappe kreeg. Nú stond Den Bosch 'op de kaart'. Vond het toen al een holle Calimero-kreet – en dat is in al die jaren niet veranderd.
Als je jezelf als voetbalclub wilt onderscheiden, lijkt het me handig om iedere wedstrijd te streven naar het scoren van meer goals dan je tegenstander. Al het andere is onzin die afleidt van waar het om zou moeten gaan.
Een gezonde boekhouding is ook niet verkeerd.
Nou wil ik op de valreep hier toch wel even een signaal afgeven…!
Want wat is er mis met het op de kaart zetten van die lindebomen op de Heuvel?
Het is een alleszins opportuun en transparant concept van Arjen, dacht ik zo.
En ja, natuurlijk een voor een, want anders keert de wal het schip niet meer en zijn de schapen van de dam.
Nou zal Henk zich wellicht door het buitenparlementair beleidsvoornemen van Arjen aan de dijk gezet voelen, maar diens gedachtegoed staat ook bij tijd en wijle bol van de lindebomen en we mogen, nee moeten toch de hoop mogen koesteren dat hij de deur op een kier houdt.
Natuurlijk, zowel de gemeente Tilburg als Willem II staan diep in de rode cijfers en de dode spelmomenten en spelopvattingen zijn ook bij beide alleszins opportunitisch.
Maar voor dat de donkere wolken zich boven die lindebomen dreigen te gaan samenpakken, hoop ik toch op een doorstart in de tweede termijn van het seizoen, ook al staat er flink druk op de ketel.
Enfin, als uiteindelijk ook Marjo Frenk het groene licht geeft, dan krijgen we een prachtige Lindenheuvel. Want aan het gemeentelijk inkomensplaatje zal het toch niet mogen liggen dat we straks door de lindebomen het bos niet meer zien. Toch…?
En als ook de gemeenteraad Arjens visie nog eens kamerbreed deelt, dan is de kou toch wel uit de lucht, dunkt me.
Ok, er hangt een gedegen prijskaartje aan het plan (het glas kan niet steeds halfvol zijn), maar daar krijg je dan ook heel wat voor terug.
En mocht Marjo het groene licht alsnog doen uitdoven, dan fluiten we haar evenzo vrolijk weer terug!
Het ligt in de lijn der verwachting – sterker, het is alleszins opportuun – dat alle vrijwilligers van TilburgZ straks mee zullen gaan helpen met het uitspitten van de lindes voor het Willem II-stadion, want het staat als een paal boven water dat thuisblijvers altijd ongelijk hebben.
En ja, Arjen krijgt straks op het ultieme en opportune moment natuurlijk de vrijwilligersprijs 2012 uitgereikt door ons aller burgervader!
Dát is niet zozeer een signaal als vooraleerst en niet in de laatste plaats meer een understatement…
@Donner, wiens naam bij tijd en wijle in de vergetelheid raakt.
Meestal kan ik u tot op het bot volgen. Maar in dit geval roep ik in paniek: wat is nu de pointe.
Overigens is het wel frappant dat op deze site de non issues meer respons krijgen dan de relevante zaken die er in dit dorp spelen.
Ruevert, het wegmoffelen van het cultureel erfgoed is in Tilburg geen non-issue. Helaas.
@Ruevert: en non-reacties op in de reageerder's ogen non-issues tieren ook nog welig, soms wel 2 binnen 4 minuten op dezelfde blog! @Shoarma en Arjen: Willem II heeft ook kunstgras, speelt best fijn met hun veteranen (helaas een T op de broek). Misschien een idee om rond de kerst maar eens met een kunstlinde te beginnen? Kan de gemeente wat oefenen…
@Paul van Est,
helaas is mijn tijdspanne van memorie korter dan die van een een goudvis. Dus enige compassie gezien de korte intermezzo's is wellicht een verlichting van mijn makke.
Kunstgras is overigens perfect. Heupen,knieën en enkels verslijten sneller en zo zorg je voor een "gezonde" doorstroming van spelers. Jammer dat ze in de meeste gevallen nog een contract hebben.
Dat bedoel ik dus: een een Het medium is te snel en de respons te verwarrend. Het kwelt mij.
Neem even pauze Ruevert. En het is ook niet verboden om tijdens het reageren wat na te denken en het getypte aan te passen, voel je vrij.
Ik zal mijn best doen om mijn linker en rechter kwab in mijn hoofd op een lijn te krijgen. Maar de constante strijd tussen deze amorfe onderdelen van mijn zijn, heb ik nog niet geslecht.
Ik haak toch wel iedere keer af hoor. Waarom kunnen reageerders hier niet gewoon bij onderwerp en inhoud blijven. Op zich toch vaak beslist de moeite waard. Hier ook. Een van de hoofdsponsors van Willem II is dat Schrobbeldrankje. En dan zijn we er weer. Dezelfde reclamestrategie natuurlijk afgesproken als met de gemeente.
Oeps Sheila, is Henk bij jou ingetrokken…?
Nee, shoarma kroonprins pils.
Dat bedoel ik nou. Je gaat door op de inhoud en dan ben je op deze site onmiddellijk bij Henk ingetrokken, aan de pils, knettergek of nog erger.
Sheila, stay on topic!
@Sheila,
laat je leiden door reden en folie. Beide hebben hun nut!
Sheila, laat nog eens van je horen en laat je vooral niet intimideren. Aan de omissie op de website is nog niets veranderd! Wel vond ik een duidelijk contract tussen Willem II en Schrobbelèr (http://www.willem-ii.nl/nieuws-detail.asp?id=5266&hoofdID=7). De oude Lindetitel “Tilburgs Trots” gaat nota bene meteen bij het bekend maken van dat contract over op ‘Schrobbelèr’! En hoe ver gaan verder de reclameafspraken met het drankje waarop de gemeente meteen iedereen trakteerde na het kappen van de Lindeboom! Reclame is het bewust en professioneel smeden van complotten. En het wordt nu toch echt tijd dat we die reclame- en campagnestrategieën serieus nemen in plaats van te doen alsof de mensen die ze signaleren ze als complottheoretici zelf bedenken.
Reclame is via allerhande signalen in diverse media pogen je product in de aandacht te brengen Henk. Staat los van wat complotten zijn, al kunnen complotsmeders zich van reclametrucs bedienen. Maar wel helder blijven redeneren graag. Raadpleeg hiervoor anders om het even welk woordenboeken overtuig me van je gelijk.
@ Sheila: kom inderdaad met je reacties en laat je niet intimideren, blijf aandacht vragen voor de Lindeboom en andere échte waarden.
De link naar de Willem II site in de reactie van Henk hierboven werkt trouwens niet Henk en webmaster Tom: een complot?