Kunnen we ons hier in de huidige omstandigheden niet beter beperken tot de "kinderburgemeester"? Zelfs op de ogenschijnlijk onschuldige reclameposters voor de kinderburgemeester was op de vrolijke kindertekeningen duidelijk te zien dat de burgemeester geen enkele macht meer heeft.
Op de ambtsketting van de burgemeester prijkte niet het oude gemeentelijke symbool van zijn bestuurlijke macht, maar de T! En misschien niet meteen bewust, maar dan toch minstens onbewust moest op ons netvlies nog eens vele tientallen malen die T worden ingebrand als het telkens terugkerende motief op de achtergrond.
En ondanks de eisen en voorschriften wat betreft de witte kleur van die T zien we de T daar in de context van een kinderlijk onschuldig gepresenteerde kinderboodschap ineens in een groene versie, net als op de tekening de stropdas van de burgemeester! Eigenlijk was dat toch wel heel gek, want de T moest echt te allen tijd wit blijven. Maar prompt daarna verscheen die officieel verboden groene versie van de T toen ook in de nieuwe naam voor de mall: avenTura!
En gaat onze volwassen burgemeester nu op scholen aan de kinderen uitleg geven over citybranding, geraffineerde reclamepsychologie, en doortrapte reclamepraktijken in Tilburg? Of gaat hij ons straks vanaf de billboards aansporen om te stemmen op die groene T van mall avenTura? Gaat de infantilisering nog verder dan we al dachten? Blijken straks op de eerste plaats alle volwassen Tilburgers te behoren tot de doelgroep van de campagne voor de kinderburgemeester?