"Tilburg boomT", "Tilburg overstroomT", "telkens weer die T". Het is hoog tijd weer voor een kutstukje! En u bent gewaarschuwd: dit wordt écht een kutstukje en van bedenkelijk niveau! Met dank aan C&A. Die vestigde in de openbare ruimte tijdens al het ‘geboom’ de aandacht op iets heel anders: het vrouwelijk lichaam en bepaalde delen daarvan in het bijzonder. U heeft ze op de reclamezuilen vast wel gezien: die dames gekleed slechts in een paar minieme lapjes stof. Reclame voor een kledingzaak via vrouwen die nou juist hun kleren hebben uitgedaan! Dat je zulke reclame ook verder goed bekijkt, spreekt vanzelf.
Iedereen begreep ook onmiddellijk wat ik daar deed in de middenberm van de Schouwburgring: foto’s maken natuurlijk en nog eens speciaal inzoomen op het ‘kutstukje’. Toen ik daar de vorige keer naaktfoto’s maakte van wilde stadsplanten kwamen mensen meteen vragen of ik ziek was geworden! Maar als je vrouwelijk bloot fotografeert, twijfelt niemand aan je gezondheid.
En wat je allemaal ontdekt bij nadere bestudering van zo’n klerenloze reclame voor een klerenzaak! Volkomen duidelijk wordt dat de nog resterende kledij niet bedoeld is om iets te verhullen, maar juist extra te accentueren. Niet voor niets bijvoorbeeld wijst een rode pijl met de tekst "mooi van C&A" precies naar een van de borsten van zo’n reclamedame. En niet per ongeluk wijst de schuin aflopende punt van die aandachtprikker precies naar een nog net bedekte, met een bloemmotiefje geaccentueerde tepel. Toevallig ook komen steeds precies dáár over de huid lopende waterstraaltjes bij elkaar. Nadere bestudering brengt nog meer moois aan het licht. De waterstralen op die bijna blote dames stromen in de lagere regionen toevallig allemaal naar het middelpunt der slipjes, op de foto’s nog eens extra geaccentueerd met een witte pijlpunt of andere aandachtsmiddelen. En net bij zo’n slipje aangekomen, duiken de waterstralen daar kennelijk zelfs in! Het slipje zelf blijft droog, daar gaat geen druppel overheen. Het water stroomt blijkbaar onmiddellijk via een zich kennelijk achter dat slipje bevindende buitengewoon gulzige opening direct het vrouwenlichaam in. De spuigaten niet uit, maar de spuigaten in! Ik kende eigenlijk tot dan maar één soort vocht dat daar bij een vrouw naar binnen gaat. Zou dát eigenlijk bedoeld worden? Afkomstig van alle mannen waar deze met de modernste computertechnieken bijgeschaafde dames aan voorbij gingen? Ja, warempel! Wie de reclame nog beter bestudeert ziet op een kruispunt van zichtlijnen en blikgeleidende waterstralen een nog net niet weggespoelde, vreemde melkwitte substantie. Net subtiel genoeg om niet echt op te vallen, net opvallend genoeg voor het onderbewustzijn. Een dikke paal op een van die posters is ook vast niet zo maar een paal. Niet voor niets ook staan al die vrouwen zich af te koelen met water! Ja, geen wonder dat ik later onder zo’n juweel van gesublimeerde reclametechniek een verdwaalde dakloze zag die zich niet meer kon inhouden:
Pal naast zich in de goot
zag de junkie levensgroot
zo’n indringende reclame
met zo’n prachtig blote dame,
wat hem prompt een kick weer gaf:
hij trok zich overeind en af.
Ja, wat is reclame toch mooi tegenwoordig. Zo mooi dat de lichamelijke lust al door het lijf giert voor er sprake is van enige daadwerkelijke ontmoeting. Zo mooi dat kinderen al met nagellak, lippenstift, sexy strings of nog minder achter de webcam met hormonen zitten te spelen op een leeftijd waarop ze vroeger met een oude nylonkous salamanders uit het water visten.
Voor overzicht per onderwerp van eerdere en latere stukjes zie weblogoverzicht.
Reacties
19 reacties op “Een kutstukje (met dank aan C&A)”
heb je nog van die waterstraaltjes gedronken, Henk?
The Rockman: "You see what you what you want to see, and you hear what you want to hear, dig?"
Oblio: "???"
Rockman: "I mean, did you ever see London?"
Oblio: "No."
Rockman: "Did you ever see Paris?"
Oblio: "Nope."
Rockman: "You see? You see what you want to see, and you hear what you want to hear."
(Nilsson: The Point)
Byl jsem na Praha pristi mesic: Zeny tam jsou nejlepsi!
Dat heeft toch allemaal niks om het lijf.
Ik ben een natuurliefhebber Henk, laat toch gaan die vrouwen, zo lopen ze er ook live bij: "Moving landscapes of the female kind", geniet ervan, is ook door God gegeven… Je kent die plaatjes van Adam & Eve toch ook, ook een kleremerk tegenwoordig trouwes…
Wat ik treuriger vind is dat het enige groen op de foto aangeboden wordt door C&A, er is nog geen stukje mos te vinden op de middenberm. Volgens mij heb je het niet eens bewust zo gefotografeerd, maar misschien ook wel en gaan bepaalde mensen nu een complot zoeken achter mijn reacties op jouw weblog……
Henk, een verrektes verwarrend kutstukje
Paul, "Zo lopen ze er live ook bij", zeg je.
Dan heb je Henk toch niet begrepen, denk ik.
Zo lopen we er namelijk live juist niet bij. Dan ontbreken al die uitgekiende en toegevoegde reclameaccenten. En in het openbaar, midden op de Schouwburgring lopen we er zo al helemaal niet bij.
trouwens henk
ik kom nooit delen van deze stukjes tegen maar altijd the whole pakkage
zoek het eens meer elders
ik hoef jou toch niet te vertellen waar abraham de mosterd haalt
daar?
Kom op Loes!
Witte minirokjes, doorschijende cstof endaaronder een tangasip die wiebelende billen niet omspant?
U can
En dan met afgehakte handen en geamputeerde benen om borsten en billen nog eens extra te benadrukken? Ik dacht het niet.
'Whore pakkage'? (Freudiaans versproken)
'Doorschijnende cstof'?
'Afgehakte handen en dientengevolge benadrukte benen'?
Mensen, ik kom net uit 'Second Life'. Je weet niet wat je ziet. Niksnie Duinkerken. Wel veul hout voor de deur!
Ik weet het nu zeker: ik ga juichend mijn overgang in virturiel Gomorra tegemoet…!!!
Tsja, Henk, weinig groen helaas daar, maar gelukkig ook weinig stof (hooguit om over na te denken).
Dat krijg je als je van die kutstukjes schrijft…!
😉
paul is er zo door onder de indruk van, dat het schrijven al niet meer zo lukt
;=)
@Shoarma is d
Ooit van 'Traumdeutung' gehoord, Jacques…? Of was je zo onder de indruk, dat het lezen niet meer zo lukt…?'
😉
@siddk
freud, jung, adler
de grote drie
ken ze als mijn broekzak en als mijn hersenen
maar wat doe jij toch in second life?
real life is toch much better dan virtuel life
toch gewoon gebakken lucht die digiborsten
Sorry, Henk, ik wijk nog wat verder af van het punt dat jij in je column probeerde te zetten…
😉
@Jacques
Digiborsten gebakken lucht?
Was het maar waar, want wie weet viel er dan nog wat te ruiken.
Maar nu even serieus (woeps, dit gaat mij moeite kosten).
Second Life is
Dat die paal rechts op de foto iets afbuigt en zo lijkt te worden aangetrokken door de heupen van die vrouw, is tot daar aan toe. Maar dat zelfs de boom links zijn stam laat afbuigen richting erogene zones dezer dame, dat gaat te ver. Gemanipuleer met bomen terwille van speciale reclame-effecten! Daar zijn wij tegen.
Henk, kun je dit nog verdragen
@Dachtutwel
"Kun je dit nog verdragen?" vraag je me, "de dominantie van de erotiek".
Net als in eerdere reacties Paul van Est verleg je de aandacht van het eigenlijke onderwerp naar de erotiek op zich. Wat ik probeerde te beschrijven is hoe de commercie met de modernste reclametechnieken en photoshopmogelijkheden (ongevraagd)de seksualiteit voortdurend extra probeert te prikkelen. Met andere woorden: hoe reclamebepaald is de huidige "dominantie van de erotiek"? Dat is de vraag. Hoe natuurlijk is het dat kinderen al op jonge leeftijd ongevraagd bestookt worden met reclame vol met geraffineerde en verborgen, extra toegevoegde seksuele prikkels? Hoe vanzelfsprekend en natuurlijk is het dat ook lichamelijk gezien de kinderjaren de laatste decennia aanzienlijk zijn ingekort? Ik laat daarover een uitgesproken mening graag aan anderen over, maar het lijkt hier alsof we er liever maar niet te veel over na willen denken.
Beste Loes,
U can